Mijn Camino Primitievo - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van dirk Sinay - WaarBenJij.nu Mijn Camino Primitievo - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van dirk Sinay - WaarBenJij.nu

Mijn Camino Primitievo

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg dirk

15 Juni 2016 | Spanje, Muros de Nalón

Dag 11
Pedrouso -' Santiago
In Pedrouso ondanks dat iemand lichtjes snurkte toch redelijk kunnen slapen..Ja, Port of Santiago is een mooi Alberque met een binnentuin in de slaapzaal en tot 22.00 uur hoor je de hele dag door New Age muziek..Ik vertrok als een van de laatsten de Alberque gaat eerst ontbijten in een bar aan de overkant en ging daarna aan mijn laatste traject naar Santiago. Lekker wandelen haasten hoeft niet want verder als Santiago ga je vandaag niet.Ondanks dat zit er toch nog van die steile hellingen onderweg, kilometers lopen langs de snelweg afgewisseld met stukken door bossen. En jawel het wordt steeds drukker , want alle verschillende routes komen hierna samen .Na de Monto Guso weet je dat je Santiago zo nadert.Als ik eindelijk Santiago binnenkwam maak ik een foto bij de officiële plaatsnaambord.
De Cathedraal is dan nog zo'n 2 km te gaan . Leuk als je eindelijk op de grote plein voor de Cathedraal aan komt, al die blije, emotionele wandelaars en fietsers en reacties van vrienden of familie ....prachtig is dat.Ik ben daar niet lang gebleven , de Cathedraal zit in de steigers voor onderhoud.Ik ging nou eerst een slaapplaats zoeken en ik weet al waar.....dat wordt de Monestario Menor en dan niet in een slaapzaal maar een kamertje voor mij alleen......en morgen haal ik pas de Compostella en ik weet bijvoorbaat al .....dat wordt 1 uur 1,5 uur in de rij staan.

  • 15 Juni 2016 - 17:12

    LiesjeN:

    Lieve neef, ik hoorde vandaag dat je allang onderweg was. En ik dacht nog "O ja, Dirk gaat binnenkort weer de cmpastello op..." Hoor ik van Joyce dat je alweer op de terugweg bent.../ Petje af hoor, big brother, chapeau, chapeau!!!

    Ik zo verder lezen en kijken. Succes, sayang en polloooooooo

  • 18 Juni 2016 - 14:36

    Fitz Usmany:

    Dag Dirk
    Ik had notificaties van jouw Camino Primitievo op mijn smartphone voorbij zien komen, maar daarop valt jouw blog slecht te lezen.
    Nu zaterdag dus alles op de PC nagelezen.
    Wat moet jij afzien Dirk, als ik dat lees.
    Ontberingen onderweg, mensen waar je slecht mee kan communiceren omdat zij hun talen niet spreken, lokalen die jou geld proberen af te troggelen.
    Maar je zult daarnaast natuurlijk veel moois zien, dat niet in woorden is uit te drukken (op jouw blog).
    Geniet ervan! En ik volg jou via jouw blogs.

    Vanavond naar de Nacht Van De Vluchteling, hier de start op de Kop van Zuid.
    Vorig jaar ook geweest. Kwam daar een groep orang Maluku / Papua tegen.
    Sommigen herkende ik nog van de keren dat ik jou zag lopen.
    Ik dacht dat iedereen vanuit Rotterdam vertrok, daarom Ista toegezegd hem uit te komen zwaaien, maar vannacht kwam ik erachter dat er diverse groepen lopen.

    Vond het vorig jaar aangrijpend om daar over de vluchtelingen te horen en lezen; ontroerend hoeveel mensen de tochten lopen.

    Okay tot zover - veel succes - veel plezier.
    Sampe bakudapa!
    Fitz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Muros de Nalón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2016

Mijn camino portuguese

18 Juni 2016

mijn Camino Portuguese

15 Juni 2016

Mijn Camino Primitievo

14 Juni 2016

Mijn Camino Primitievo

14 Juni 2016

Mijn Camino Primitievo
dirk

Hou van muziek maken en luisteren. Wandelen is naast muziek een van mijn grootste hobbyen.

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3119

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: