Mijn Camino Primitievo - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van dirk Sinay - WaarBenJij.nu Mijn Camino Primitievo - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van dirk Sinay - WaarBenJij.nu

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg dirk

14 Juni 2016 | Spanje, Muros de Nalón

Dag 9. Lugo - Melide
Na weer een slechte nachtrust, alweer snurkers, tegen. 8 uur in de ochtend terwijl het een beetje regent toch weer verder naar de volgende stad .Melide ligt iets meer als 42 km verder het zal niet meevallen maar het is dus de keuze die je maakt.In de buurt van de Cathedraal komen we 2 plaatselijke jongens waarvan één agressief naar ons aan het schreeuwen was.Hij liet ons zijn rechterhand zien dat leek hevig te bloeden en ook zijn kleren onder het bloed maar als je goed kijkt was dat gewoon nep bloed, ze proberen zo geld van je te krijgen zgn voor een taxi voor naar het ziekenhuis. Kon hen gelukkig afpoeieren. Na een poos te hebben gelopen kwam ik weer een bekende tegen, deze keer een Japanner die al 4 weken onderweg is omdat ik met hem niet kan communiceren dan de gebruikelijke Buen Camino ben ik verder in mijn hem voorbij gegaan. Je hebt stukken af te leggen langs de snelweg af en toe wel riskant want ze houden wel van hard rijden hier. En je moet je niet laten afleiden door op de verkeersborden de afstand te lezen , want je wordt toch omgeleid om door de kleine dorpjes , bossen en klimmende wegen.....Ik kwam om 19.22 uur aan in Melide had een slaapplaats in gemeentelijke herberg kunnen krijgen, effe douchen en een maaltijd nemen in een bar aan de overkant en was net voor 22.00 uur klaar. 22.00 uur moet je binnen zijn want dan gaat de herberg onherroepelijk dicht , dat is de regel...dat is de Camino.

• 15 Juni 2016 - 21:56

LiesjeN:

hihihi, wist wel dat mijn neef slim is